Børnekirkemateriale.png

Børnekirkemateriale til førskolebørn

I Frikirken Randers har vi udarbejdet et børnekirkemateriale, som vi tror andre end os kan få glæde og gavn af. Hjertet bag materialet er at hjælpe børnekirkemedarbejdere nationalt med at løse den vigtige opgave, de har fået, i at give troen videre til børn. Vi ved, at børn er skabt med en iboende længsel efter Gud, og bibelen er fyldt med børn, der både kendte Gud, tjente Gud og erfarede hans kraft. Materialet bygger derfor på en vished om, at der ikke findes et light evangelium ej heller et børnevenligt evangelium. Vores opgave er at formidle hele evangeliet, men med ord, viden og redskaber, som er tilpasset det enkelte barns udvikling og trosrejse.

Ønsket har været at lave noget simpelt, som var nemt at gå til for børnekirkemedarbejdere. Et materiale som ikke krævede alt for meget forberedelse, og som tog udgangspunkt i børnene og lærte dem det absolut vigtigste. Materialet her er derfor tænkt som et fundament, og vi har forsøgt at være tro mod vores principper om at gøre det enkelt, overskueligt og hjerteligt.

Materialet er inspireret af andres gode ideer og erfaringer, både nationalt og internationalt, af forskellige børnebibler og lege, som vi kender fra hverdagen. Vores ønske er at vi nationalt blive gode til at dele viden, erfaring og materiale, og derfor er materialet også gratis. For mere inspiration er du velkommen til at følge os på instagram under gro_med_tro.

Har du spørgsmål til materialet er du altid velkommen til at kontakte Charlotte Frederiksen - Børnekirkeleder i Frikirken Randers via mail charlotte@frikirkenranders.dk

God fornøjelse

Hent børnekirkemateriale

klik her for at hente børnekirkematerialet