skykids_optimized.jpeg

Vi tror på at børn allerede tidligt i livet, kan erfare Gud i deres liv og hverdag

Kirke for børn

Hver søndag formiddag under gudstjenesten kl. 10.30 inviterer vi børnene i børnekirke. Vi tror på, at børn allerede tidligt i livet, kan erfare Gud i deres liv og hverdag. Vi ønsker derfor, at styrke børns kendskab til Gud gennem musik, fortællinger, leg og fællesskab. Vi starter altid inde i kirkesalen sammen med hele kirken og efter små 10 min. går vi i børnekirke, hvor vi har vores eget program, som er målrettet de enkelte aldersgrupper.

Vores børnekirke hedder Skykids og er inddelt i 3 grupper:

Skykids Mikro

For børn i alderen 0-3 år samt deres forældre. I Mikro har vi fokus på at kirke skal være et trygt og rart sted at vokse op. Det er forældrene der har ansvaret for deres børn mens de er i Mikro. Der er tilknyttet 4 ledere som faciliterer et program på ca. 20 min bestående af sang og musik. Programmet er bygget op på en måde, så det skaber genkendelighed og forudsigelighed. Efter programmet er der fri leg, fællesskab og lidt at spise.

Skykids Mini

For børn i alderen 4 år til og med 0. klasse. I Mini bestræber vi os på, at give børnene en forståelse af bibelens største historier i kronologisk rækkefølge. Vi kører den samme historie over 4 søndage, men formidler dem ved hjælp af forskellige læringsstile. Hver søndag er der leg, fortælling, musik og en aktivitet som knytter an til temaet.

Skykids Mega

For børn i 1-6 klasse. I Mega dykker vi ned i forskellige temaer og historier om Gud. Vi ønsker at børn både øger deres viden om Gud og bibelen, men også erfarer Gud i deres liv og hverdag. Børnene får mulighed for at erfare fortællingerne kropsligt. På samme måde vægter vi også relationer både børn imellem men også børn og voksne imellem.

For forældre til børn i Skykids har vi en facebook gruppe der hedder ”Skykids Forældre”, i denne grupper finder du information om aktiviteter målrettet børn- og deres familier.

Velkommen i børnekirke hver søndag kl. 10.30-12 på Mariagervej 117, 8900 Randers C.

Skykids Meet

Foruden børnekirke om søndagen har vi børneklub en fredag om måneden fra kl. 17-20. SkyMEET er for børn i 1-6 klasse og vi har fokus på fællesskab og relationer. Vi spiser sammen og laver forskellige aktiviteter som bål, skattejagt, sang og rytmik, dans, bibel-OL ol. Der er hver gang en kort andagt.

For forældre til børn i Skykids herunder også SkyMEET har vi en facebook gruppe der hedder ”Skykids Forældre”, i denne grupper finder du information om aktiviteter målrettet børn- og deres familier.

charlotte.png

Områdeansvarlig:

Charlotte Frederiksen

Charlotte@frikirkenranders.dk

Tilmeld dig foreningen

Er du mellem 0 - 30 år, og kommer til et af vores tilbud til børn og unge, så meld dig ind i vores forening, BTU Randers. Kontingentet er 100 kr. pr år og du kan tilmelder dig via linket herunder.

Tilmeld dig her

Følg med i arbejdet